با محتوا تصویری به کسب و کار خود رونق دهید!

محتوا نویسی

محتوا نویسی انواع مختلفی دارد و فقط محتوا نویسی متنی نیست. محتوا نویسی به چهار دسته: محتوای متنی، محتوای تصویری، محتوای ویدئویی و محتوای صوتی تقسیم می شوند. هر یک از این محتوا ها کاربرد های مخصوص خود را دارند. در این مطلب ما می خواهیم به محتوا نویسی تصویری بپردازیم.

محتوا نویسی تصویری چیست؟

محتوای تصویری یا همان بصری امروزه رونق زیادی پیدا کرده است. بیشتر مخاطبین جذب محتوای تصویری می شوند. 70 درصد از اطلاعاتی که وارد مغز می شود از طریق محتوای بصری است، و 65 درصد با نگاه کردن به تصویر مطالب آن را می توانیم یاد بگیریم. اگر می خواهید که کسب و کار شما رونق پیدا کند عکس هایی بگذارید که خودتان گرفتید یا طراحی کرده اید با این کار خیلی زود شما به کسب و کار می رسید. امکان تکراری بودن محتوا بصری خیلی کم است زیرا عکس های زیادی وجود دارد.

اهمیت محتوا بصری

  • معمولا افراد فقط 20 درصد از محتوا های متنی را می خوانند به همین دلیل محتوای بصری شما بیشتر دیده می شود.
  • 40 از افراد به محتوای بصری نسبت به محتوا متنی بهتر پاسخ می دهند.
  • بیشتر افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند معتقد هستند که کیفیت محتوا تصویری به کسب و کار آن ها رونق می دهد.
  • محتوا های بصری 94 درصد نسبت به محتوا های دیگر بازدید بیشتری دارند.
  • 83 درصد از افراد با دیدن عکس محصول تمایل آنها به خریدن آن محصول زیاد می شود.
  • اگر بتوانید محتوای بصری با کیفیتی تولید کنید باعث می شود که برند شما به شهرت برسد.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک، در محتوای بصری تاثیر زیادی دارد با این کار شما می توانید تصاویری که می خواهید را تولید کنید. اینفوگرافیک باعث می شود که مخاطب شما مطالب را راحتر و بهتر درک کند. اگر روی تبلیغات اینفوگرافیک تلاش کنید روی بازاریابی محتوا های شما تاثیر خیلی زیادی خواهد داشت. اینفوگرافیک انواع مختلفی دارد مانند:

  • تایم لاین (Time Line)
  • فلوچارت (Flowchart)
  • عکس گرافیک (Photo Graphic)
  • بصری سازی داده ها (Date Visualization)
  • نقشه و مکان (Map & Location)

مقاله ارائه شده توسط شرکت داده پردازان جامکونت (طراحی سایت ارزان در تبریز)