بازاریابی محتوا 2020

بازاریابی محتوا چیست؟

در اینجا ما قصد داریم بازاریابی محتوا را برای کسانی که می خواهند با این شاخه از مارکتینگ آشنا شوند و آن را در کسب و کار خود استفاده کنند را توضیح دهیم. هدف از بازاریابی محتوا توسعه کسب و کار شما و حفظ مخاطبان قبلی و جذب مخاطبان جدید است. مخاطبان جدید با نوشتن محتوا های جذاب و ارزشمند جذب می شوند.

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغ چیست؟

ممکن است این برای شما سوال باشد که بازاریابی محتوا چه تفاوتی با تبلیغ دارد؟ بازاریابی محتوا برخلاف تبلیغات باعث ناراحتی مخاطبان نمی شود و بسیار جذ کننده است. بازاریابی محتوا هزینه زیادی ندارد، اما تبلیغات بسیار پر هزینه است. بازاریابی محتوا تاثیر گذار تر از تبلیغات است، چون تبلیغات عمر کوتاه تری نسبت به بازاریابی دارد.

اهمیت های استفاده از بازاریابی

  • ایجاد اعتماد بیشتر در بازدیدکنندگان

هر چه قدر که اعتماد مخاطبان به شما زیاد باشد احتمال خرید محصولات از شما بیشتر است. هنگامی مخاطبان محتوای یک برند را می خوانند نه تنها اعتمادشان بیشتر می شود بلکه به آن برند علاقه مند می شوند.

  • بهبود سئو

با تولید محتوا های با کیفیت مخاطبان زیادی جذب می شود و ترافیک ایجاد می شود. هنگامی که شما یک محتوای مرتبط با کلید واژه های مناسب تولید می کنید و محتوای خود را به روزرسانی می کنید در موتور های جست و جو رتبه بالایی می گیرید. با بهبود بخش سئو می توانید رتبه های بالایی بگیرید.

  • اشتراک گذاری محتوا توسط مخاطبان

یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطبان بیشتر اشتراک گذاری محتوا توسط بازدیدکنندگان است. اشتراک گذاری محتوا یکی از مزایای بازاریابی محتوا است. هر چه افراد محتوای شما را بیشتر به اشتراک بگذارند به نفع شما است.

  • جذب مخاطب ایده آل

Lead ها در بازاریابی نقش بسیار مهمی را دارند. Lead های بی کیفیت به شما هیچ کمکی نمی کنند. شما حتما باید خریدار های واقعی را جذب کنید. کسانی که به زمینه تخصصی شما علاقه مند هستند محتوا های شمار ا دنبال می کنند. باید تیم فروش شما روی این افراد سرمایه گذاری کنند.

چه ابزاری برای بازاریابی محتوا نیاز است؟

  • سیستم مدیریت محتوا (CMS-Content Management System)

برای اینکه تیم بازاریابی به راحتی بتوانند وبلاگ ایجاد کنند به چنین ابزاری نیاز دارند.

  • ابزار آنالیز و تجزیه‌وتحلیل (Analytics)

برای ارزیابی عملکرد بازاریابی محتوا به ابزار آنالیز نیاز دارید.

  • نرم‌افزار مدیریت پروژه (Project Management Software)

با توجه به سرعت تولید پست ها استفاده از نرم افزار مدیریت بسیار ضروری است.

  • نرم‌افزارهای طراحی (Design Software)

دارا بودن مهارت در فتوشاب برای طراحان ضروری است. همچنین ابزارهای دیگری برای تولید محتوای بصری وجود دارد.

مقاله ارائه شده توسط شرکت داده پردازان جامکونت (طراحی سایت ارزان در تبریز)