چگونه محتوای صوتی (پادکست) تولید کنیم؟

پادکست چیست؟

پادکست همان محتوای صوتی می باشد که با استفاده از نرم افزارهای خاصی که برای آن طراحی شده اند می توان به پادکست ها گوش داد و مشترک پادکست شد. برای این کار دو شرط اصلی وجود دارد:
1. باید بتوانید مشترک پادکست باشید.
2. برای گرفتن اشتراک باید یک سلسله فایل صوتی وجود داشته باشد در غیر اینصورت کاربر نمی تواند اشتراک بگیرد.

محتوای صوتی

محتواهای صوتی مانند پادکست نیازی به اشتراک ندارند و شما می توانید با تولید یک عدد از مزایای آن استفاده کنید. با نرم افراز های معمولی می توان به این فایل ها گوش داد این فایل ها مانند یک فایل صوتی ساده هستند.

کاربرد های محتوای صوتی

1.برای افزایش رتبه سایت در گوگل یکی از بهترین راه ها استفاده از محتوای صوتی است.
2.یکی از کاربردی ترین برای آموزش تولید محتوای صوتی می باشد.
3.با تولید محتوای صوتی و اشتراک گذاری در سایت های اشتراک پادکست می توانید سئو بگیرید.
4.سخنرانی های خود را می توانید به صورت صوتی تهیه و منتشر کنید.
5.می توانید محتوای صوتی خود را به عنوان پیام خوش آمدگویی بر روی تلفن سانترال استفاده کنید.
6.شما می توانید کتاب های صوتی تهیه و منتشر کنید.
7.در شبکه های اجتماعی می توانید محتوای صوتی تهیه و منتشر نمایید.
8.می توانید وبلاگ خودتان را به صورت صوتی آماده کنید.

اثر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت

محتوای صوتی مانند ویدئو امتیاز سئو جداگانه ای دارد.
گوگل بزودی محصول جدید خود را به نام سئوی صوتی به بازار عرضه می کند که این نشان دهنده اهمیت این موضوع در دیجیتال مارکتینگ می باشد.
اگر سایت و وبلاگ های خود را صوتی کنید و در بالای هر پیج فایل صوتی مربوط به همان صفحه را بگذارید به گوگل در ارائه محتوای صوتی به مخاطبان کمک زیادی می کنید.

مزایای محتوای صوتی و تفاوت آن با رادیو اینترنتی

برای شنیدن محتوای صوتی به دستگاه خاصی مانند رادیو نیازی نیست.
بعد از دانلود کردن فایل صوتی دگیر نیازی به اینترنت ندارید و به آسانی می توانید آن را اجرا کنید ولی رادیو اینترنتی با قطع شدن اینترنت قطع می شود.
محتوای صوتی باتوجه به نیاز مخاطب از طریق گوگل ارائه می شود این در حالی است که مطالب به صورت انتخابی ارائه نمی شوند.