اصول تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای سئو شده

برای اینکه بتوانیم در موتورهای جستجو رتبه ی بالایی بدست آوریم علاوه بر تولید محتوای خوب باید محتوای سئو شده تولید کنیم.

شما بری تولید یک محتوای سئو شده باید هنگام درج در وب سایت خود از تکنیک های سئو استفاده کنید و باید از چگونگی بررسی موتور های جستجو آگاهی کامل را داشته باشید.

برای مثال: در گوگل یک مقاله علاوه بر داشتن کلمات مناسب و کلیدی باید دارای یک عنوان جذاب و کوتاهی باشد.

برای جذب مخاطبین زیاد سئو تاثیر فراوانی دارد. تولید محتوای سئو شده کار سخت و زمان بری نیست ولی باید بدانید که چگونه و کجا از این تکنیک ها استفاده کنید.

در این مقاله به چند مورد برای تولید محتوای سئو شده می پردازیم:

تولید محتوای اورجینال و بدون کپی رایت

گوگل و تمام موتور های جستجو به دست نوشته بودن و اورجینال بودن متن شما اهمیت زیادی می دهند.

زمانیکه یک محتوای کپی در سایت خود قرار می دهید فقط برای سایت مرجع امتیاز مثبت کسب می کنید. با محتوای کپی رایت بیشتر به سایت خود صدمه می زنید پس اگر محتوای اورجینال ندارید بهترین کار این است که هیچ محتوایی در وب سایت خود قرار ندهید.

با تولید محتواهای مبتکرانه و اورجینال می توانید رتبه ی وب سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

شما می توانید با استفاده از ابزارهای متعددی که وجود دارد اصالت محتوای خود را بررسی کنید.

عنوان

عنوان محتوای شما اولین چیزی است که کاربر هنگام جسنجو با آن روبرو می شود و باتوجه به موضوع درخواستی او در نظر گرفته می شود.

عناوین زیادی می توانید برای محتوای خود انتخاب کنید ولی بهترین گزینه انتخاب عنوانی است که کلید واژه شماست و عناوین کوتاه وجذاب همیشه مخاطبان زیادی را به سوی خود می کشد.

عنوان بهتراست با توجه به استاندارد های موتور های جستجو و گوگل ما بین 55 تا 60 کاراکتر باشد.

عنوان های سوالی و خبری بیشتر مخاطبان را برای خواندن متن شما تحریک می کنند.

ساختار محتوا

علاوه بر متن محتوای شما ساختار آن بر روی خواننده تاثیر گذار می باشد.

شما با تولید یک محتوای تیتر بندی شده، واضح و با پاراگراف های مرتب می توانید منظور خودتان بهتر به مخاطبین انتقال دهید و گوگل نیز یک مرور کلی از متن شما را داشته باشد که حداقل شامل یکبار کلمه ی کلیدی شما می باشد.

اگر از تیتر بندی های H1 تا H6 استفاده کنید محتوای شما ساختار یافته می باشد و مورد توجه گوگل خواهد بود.

چگونگی استفاده از کلمات کلیدی

امروزه کلمات کلیدی به گونه ای انتخاب می شوند که یک دید کلی در مورد محتوای شما ارائه می دهند.

استفاده ی زیاد و بی جا از کلمه کلیدی در متن لازم نیست انجام دهید این کار در سئو سایت شما نتیجه عکس می دهد.

خوانایی محتوا

همیشه استفاده از زبان ساده برای نوشتن محتوا بهترین روش است. ابزارهایی برای سنجش خوانایی محتوا وجود دارند که شما می توانید متن های خود را از نظر خوانایی مورد بررسی قرار دهید.

طول جملات، تعداد هجا در کلمه، استفاده از بک لینک های داخلی و خارجی و تعداد استفاده از جملات مجهول می تواند بر خوانایی محتوای شما تاثیر گذار باشد.

چگونگی استفاده از تصاویر

همیشه استفاده از یک تصویر بهینه سازی شده شانس دیده شدن شما در گوگل را افزایش می دهد. بهینه سازی تصاویر بر روی سئو سایت نیز تاثیر زیادی دارد. همیشه تصویر مرتبط با محتوای متنی را انتخاب کنید. برای تصاویر یک ALT یا یک Title مناسب انتخاب کنید. از تصاویر با کیفیت بالا محتوایی استفاده کنید.

توجه به کاربر

شما باید همیشه در هنگام تولید محتوا این را در نظر داشته باشید که

مخاطبین از شما چه چیزی می خواهند و چه انتظاری دارند؟

چگونه می توان محتوای قوی تر وبا کیفیت تری تولید کرد؟

همیشه سعی کنید موضوعات خیلی پیچیده را نیز به زبان ساده بنویسید تا منظور خود را به آسانی به مخاطبان خود برسانید.