9 روش برای استفاده بهینه از گوگل ادوردز

تبلیغ در گوگل ادوردز

یکی از موثرترین راه ها برای پیدا کردن مشتریان جدید و توسع کسب و کار تبلیغات آنلاین با گوگل ادوردز(Google adwords) می باشد.

شما قبل از اینکه تبلیغات با گوگل ادوردز را شروع کنید باید طرز استفاده ی بهینه از آن را یاد بگیرید تا سرمایه گذاری شما بیشترین بازدهی را داشته باشد.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز یک پلت فرم تبلیغاتی آنلاین می باشد که بزرگترین و گسترده ترین شبکه تبلیغات آنلاین در جهان است.

میلیون ها نفر برای تبلیغات کسب و کار خود و بدست آوردن مشتریان جدید از تبلیغات گوگل استفاده می کنند.

کسانی که می خواهند از گوگل ادوردز برای تبلیغات خود استفاده کنند می توانند کاربران را در دو شبکه اصلی (شبکه جستجو و شبکه Display) هدف قرار دهند. شبکه جستجو با الگوریت CPC یا پرداخت به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات می باشد.

برای شروع یک کمپین تبلیغاتی باید مراحل زیر را طی کنید.

1. ابتدا باید مشخص کنید برای دستیابی به چه هدفی از این تبلیغات استفاده می کنید؟

  • برندسازی؟
  • افزایش فروش؟
  • افزایش سرمایه اجتمماعی؟

شما با جواب دادن این سوال نحوه ی پیکربندی، تنظیمات و استفاده از ابزارهای گوناگون گوگل ادوردز را مشخص می کنید.

2. بررسی و نوشتن مشتریان بالقوه

  • مهم ترین چیزی که شما باید به آن آگاهی کامل داشته باشید این است که بیشتر مشتریان شما چه خصوصیاتی دارند.
  • مشتریان شما مشغول انجام چه کاری هستند؟
  • در چه محلی کارشان را انجام می دهند؟
  • چه زمان هایی در حال جستجوهستند؟
  • با چه ابزاری جستجو می کنند؟

3. بررسی و تحقیق کلمات کلیدی

شما با انتخاب درست کلمات کلیدی شانس نمایش تبلغات کسب و کار خود را افزایش می دهید.

برای پیدا کردن مناسب ترین کلمات کلیدی می توانید به دستیار آنلاین گوگل(Google keyword planner) مراجعه کنید.

4. تعیین بودجه

الان شما باید دوباره کلمات کلیدی را که پیدا کرده اید را از لحاظ بودجه بررسی کنید. کلمات کلیدی را انتخاب کنید که نرخ تبدیل آن بیشتر باشد.

5. ساختارکمپین شما

شما باتوجه به هدفی که تعیین کرده اید یک کمپین می سازید که در هرکدام از کمپین ها یک یا چند گروه تبلیغاتی وجود دارد و این گروه ها شامل هردسته از محصولات، خدمات و ویژگی های کسب و کار شما می باشد و در نهایت هر گروه تبلیغاتی چندین کلمه کلیدی مناسب با همان کمپین تبلیغاتی و همان گروه را دارد.

6. نوشتن متن تبلیغاتی

شما با نوشتن یک متن جذاب تبلیغاتی می توانید به میزان بالایی از کلیک برسید.

هر نبلیغ باید شامل کلمات کلیدی و جملات متقاعد کننده ای باشد که محصول شما را از دیگر محصولات متمایز می کند.

برای کاربردی شدن متن تبلیغات شما می توانید از افزونه های مختلف گوگل مانند: تماس، لوکیشن، قیمت، برند و… استفاده کنید.

7. لندینگ پیج
  • استفاده از لندینگ پیج باعث برتری شما می شود.
  • برای معرفی محصولات خود از چند عکس با کیفیت استفاده کنید.
  • استفاده از Call_to_action در جای مناسب وبه صورت ساده
  • مناسب برای تلفن همراه
8. محاسبه نرخ تبدیل

برای بهینه کردن کمپین گوگل ادوردز خود شما می توانید از اتصال گوگل ادوردز به گوگل آنالکتیک برای محاسبه نرخ تبدیل و بعد از آن نرخ بازگشت سرمایه استفاده کنید.

9. بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

شما بعد از اولین فید بک می توانید در کلمات کلیدی، قیمت پیشنهادی، لندینگ پیج و همچنین حذف یا اضافه کردن محصول و خدمات خود را تغییر دهید و کمپین خود را بهینه کنید. این کار باید به حالت مداوم بر روی کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز انجام شود.