چگونه یک موشن گرافی خوب طراحی کنیم؟(قسمت دوم)

27 نکته ی مهم موشن گرافیک

طراحی

17- زودتر و همیشه تکرار کنید:

اینکه داستان های تصویری، تصویر اولیه حساب می شوند دلیلی دارد.
آنقدرها هم فاجعه بار نیست که در این مرحله مجددا طراحی کنید.
اما اگر به انیماتورتان اعتماد کنید تا طرح را اجرا نماید، دیگر نگران نباشید هر کسی یک روز بد هم دارد.

18- کل صحنه را طراحی کنید:

نیازهای انیماتور را پیش بینی کنید، و بهترین لوازم بصری برای کار را برایشان فراهم کنید.
این به معنی این است که طراحی کل صحنه در برابر آنچه بر روی صفحه نمایش است قرار می گیرد.
به عنوان مثال، جنگل را طراحی کنید نه فقط یک درخت.
شاید انیماتور به مقدار جنگل بیشتری نیاز داشته باشد تا بتواند از هر pan را اجرا کند.
یا شاید نیاز است بداند چه چیزی پشت درخت قرار گرفته است، کاری که شاید در طراحی استاتیک به آن اهمیت نمی دهید.
این قانون به همه چیز روی صفحه ی نمایش صدق می کند.
نکته ی حرفه ای: شما باید تصاویری با کمترین anchor point  را ایجاد کنید تا کار انیماتور را آسان تر کنید.

19- امکانات بیشتری برای انیماتور فراهم کنید:

همه چیز را آماده کنید تا بتوانند راحت به کار بپردازند.
همانطور که در بالا ذکر شد، برای انیماتور اختیار انجام هرکار ممکن را فراهم کنید.
برای مثال، اگر شما کسی را طراحی کنید، مطمئن شوید که انیماتور تمام بدن و بازو را طراحی کرده ، تا وقتی بازو حرکت می کند، بدن در پشت آن مشخص باشد.
خطوط ارتباطی را باز کنید تا هر دو از انتظارات آگاه باشید.

20- صحنه ها را بر اساس متن تنظیم کنید:

در صداگذاری دقت کافی به خرج دهید.
نباید اجازه دهید صحنه ها سریعتر از صداها باشند.
همچنین، ۱۵ ثانیه بر روی یک صحنه ماندن نیز خسته کننده خواهد بود.
در اینجا به تنوع تصویری نیاز دارید تا با متن نیز هماهنگ باشد.
نکته ی حرفه ای: هر خط باید یک تصویر داشته باشد، اما گاهی اوقات طول صداگذاری ها بیشتر است.
در این شرایط، خود را با تغییر به صحنه ی بعد مرتبط کنید.

21- از اشتباهات بچه گانه جدا خودداری کنید:

همه می دانیم که بدی ها در جزییات جمع شده اند.
بنابراین اشتباهات ساده بیشترین ضربه را به کیفیت موشن گرافیک شما وارد خواهند کرد.
از ترتیب همه چیز مطمئن شوید و این یعنی دقت دائم بر روی شخصیت ها (آیا اندازه ی سر و پاها مناسب هستند؟)،
قوانین فیزیکی را فراموش نکنید (آیا این جسم بعد از سقوط آسیب نخواهد دید؟)

انیمیشن

22- از یک انیماتور حرفه ای استفاده کنید:

شاید ساده به نظر آید، اما ویدیوهای بسیار زیادی به دست افرادی که فقط فکر می کردند توانایی ساخت انیمیشن را دارند، تولید شده است.
وقتی پای یک آدم حرفه ی را به میان می کشید، نه تنها از مهارت ها بلکه از تفکرات خلاقانه ی آنها نیز بهره مند خواهید شد.
حرفه ای ها در دنیای انیمیشن زندگی می کنند،
بنابراین هر نظر آنها ممکن است به پیشرفت داستان و ارائه ی بهتر دیدگاه های انتزاعی کمک کند.
و مهمتر از همه اینکه، حتی اگر ایده های شما چندان با موشن گرافیک تناسبی نداشته باشد، شما را در روند کار قرار می دهند.

23- انتقال ها را با دقت انجام دهید:

انتقال های بی مورد و نامتناسب تنها شلوغ کاری محسوب نمی شوند بلکه ممکن است واقعا مخاطب را از روند داستان خارج کنند.
(شاید این بیشترین مشکلی باشد که در موشن گرافیک شاهد آن هستیم).
فرقی ندارد که یک داستان ادامه دار دارید و یا چند داستان مختلف، صحنه ها باید با یکدیگر صحبت کنند.
انتقال ها باید حسی و یکپارچه بوده و بر اساس داستان روایت شود.

24- از انیمیشن ثانویه به درستی استفاده کنید:

یکی دیگر از اشتباهات غیر حرفه ای، انیمیشن ثانویه ی به هم ریخته است.
این نوع عناصر به روند داستان نویسی تصویری یک لایه ی دیگر اضافه می کنند،
اما اگر یکپارچه اجرا نشوند فقط سبب سردرگمی خواهند شد.

25- شخصیت انیمیشنی خود را به درستی بسازید:

یکی از سخت ترین مراحل انیمیشن، ساخت شخصیت هاست.
گاهی اوقات شخصیت های داستانی و داستان های حول محور آنها بسیار زیاد هستند.
اما اگر مهارت و توانایی انجام درست آن را نداشته باشید به دردسر خواهید افتاد.
شخصیت ها از نظر آناتومی باید درست طراحی شده و حرکاتشان طبیعی و حسی باشد.
اگر منابع این کار را در اختیار ندارید، شاید روندی انتزاعی تر جایگزین مناسبی برای شما باشد.

26- روند کار را صاف و یکدست حفظ کنید:

اگر از GIF استفاده می کنید، مطمئن شوید که به یکدست بودن پروژه کمک خواهند نمود.

27- زمان را در نظر داشته باشید:

زمانبندی مهمترین اصل است. مراقب باشید که حرکات خیلی سریع نباشند.
باید به مخاطب برای اینکه از داستان مطلع شود، زمان دهید. و همینطور بر عکس، نباید زیاد کشش بدهید.
حرکات بایدبا متن هماهنگی داشته باشند و انتقال هایی که استفاده می کنید، همه ی اینها را به یکدیگر مرتبط سازند.