منظور از تولید محتوای سئو شده چیست؟

تولید محتوای سئو شده

داشتن محتوای سئو یکی از بخش های مهم سئوی داخلی در سایت به حساب می آید. سئو کردن محتوا به معنی تولید و بهینه سازی محتوایی است که پتانسیل کسب رتبه ی بالا در موتور های جست و جو را دارد.

محتوای سئو شده چیست؟

به منظور این که از معنای محتوای سئو شده درک بهتری داشته باشیم، ابتدا نیاز داریم که ذهنیت درستی از اهداف سئو مانند انواع محتوا، بهینه سازی محتوا بدست آوریم.

سئو چیست؟

سئو  یاSearch Engine Optimization به فرایند بهینه سازی وب سایت گفته می شود با این هدف که وب سایت ما بیشترین حضور را در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد.

فرایند سئو دارای مراحلی است که این مراحل را در حالت کلی می توان به سه قسمت سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی تقسیم بندی کرد.

سئو محتوا زیر مجموعه ای از سئو داخلی محسوب می شود، سئو داخلی با بهینه سازی عنوان صفحه و هدینگ H1 آغاز می گردد.

وبعد تا آخر محتوای صفحه طول می کشد. هدف ما از تولید محتوای سئو شده نوشتن محتواییست که بر حسب اصول سئو بوده و توسط موتورهای جستجو به طور عالی درک می شود.

محتوا می تواند پاسخ درستی برای پرسش کاربران بدهد و آن ها را راضی نگه می دارد.

انواع محتوای سئو شده کدامند؟

اول منظورمان را از محتوا روشن می کنیم، محتوا می تواند چندین شکل باشد، این شکل شامل متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و.. است.

در حالت کلی انواع مختلف محتوا عبارت اند از:

پست های وبلاگ سایت:

رایج ترین فرمت محتوا این فرمت است. یک پست می تواند ترکیبی از متن، تصاویر و ویدئو باشد. پست می تواند در انواع مطلب، لیست، آموزش و خبر با اطلاعات کلی نوشته شود..

صفحات ثابت: محتوایی است که در صفحات ثابت سایت مانند صفحه درباره ما وجود دارد.

صفحات محصولات:

محتوایی که شامل معرفی محصولات یا خدمات یک سایت می باشد.

صفحات فرود:

صفحاتی که به طور خاص برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی PPC طراحی شده و یا اولین صفحه ای که کاربر در ورود به سایت با آن مواجه می شود.

چگونه به نوشتن محتوای مناسب برای سئو بپردازیم؟

هر فرمتیمی تواند محتوا داشته باشد، برای تولید محتوای سئو شده دستورالعمل هایی وجود دارد که در وب سایت باید از آن ها پیروی کرد تا از بهینه بودن آن ها اطمینان داشته باشیم.

بهینه سازی محتوا با جستجوی کلمات کلیدی آغاز می شود.

پیش از این که به فکر مقدمه ی محتوا باشیم باید اول دست به جستجوی کلمات کلیدی سایت بزنیم.

اطلاعاتی از کلمات کلیدی که کاربران در زمان استفاده از موتور های جستجو به تایپ آن ها می پردازد، با دو هدف انجام می شود:

شما از نوع محتوایی که کاربران به دنبال آن بوده و آنها را راضی می کند، آگاهی خواهید یافت..

شما از نحوه بهینه سازی محتوا و افزایش شانس حضور آن در نتایج ابتدایی جستجو آگاه خواهید شد. این موضوع در دراز مدت به معنی افزایش ترافیک و رتبه سایت است.

نتیجه به دست آمده از جستجوی کلمات کلیدی سه چیز است:

تصمیم صحیح درباره انتخاب کلمه کلیدی هدف.

انتخاب مجموعه ای از کلمات کلیدی بلند و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی.

انتخاب مجموعه ای از کلمات کلیدی متشابه (LSI Keywords) و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی.

این اقدامات جزئی از فرایند سئو محتوا محسوب می شوند. به عبارت دیگر:

کلمه کلیدی اصلی می بایست در یو آر ال، عنوان صفحه و هدینگ H1 آن وجود داشته باشد.

کلمات کلیدی بلند می توانند در عنوان زیرشاخه ها مورد استفاده قرار گیرند.

دیگر کلمات کلیدی متشابه می توانند در عنوان زیر شاخه ها و بدنه اصلی متن قرار داشته باشند.

از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، هدینگ و بدنه محتوای سایت استفاده نمایید. از کلمات کلیدی اصلی در قسمت های ابتدایی محتوا استفاده کنید

شما باید بدانید که از کلمات کلیدی اصلی صفحه در عنوان و هلدینگH1 استفاده کرده اید،

نکته ی مهم این است که استفاده ی حداقل یک بار از کلمات کلیدی اصلی در چندین پاراگراف ابتدایی متن نیز به آن اندازه مهم است.

از کلمات کلیدی متشابه در محتوا استفاده کنید.

کلمه ی کلیدی یعنی از نظر فهمیدن به کلمات کلیدی شما مشابه یا مرتبط باشد، ولی چرا کلمات کلیدی مهم اند؟

گوگل با معرفی تکنولوژی رنک برین شروع به استفاده از آن در الگوریتم رتبه بندی سایت ها نمود. گوگل با استفاده از رنک برین سعی در درک مفهوم کلمات کلیدی داشته است.

و از این مسئله در سیستم رتبه بندی سایت ها بهره می برد. اما چگونه کلمات کلیدیLsl را دریابیم.

آسانترین روش برای این کار جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر و  موردتوجه به عبارتیست که در قسمت related searches نتایج جستجو نمایش داده می شوند.