ردکردن این

چگونه سایت های مناسب برای موتورهای جستجو بسازیم؟

سئو و طراحی وب سایت: چگونه سایت های مناسب برای موتورهای جستجو بسازیم

هر آنچه که باید در مورد سئو و طراحی وب سایت بدانید و چگونه یک وب سایت واقعاً مناسب برای موتورهای جستجو ایجاد کنید که رتبه بندی می کند.

وب سایت شما مرکز دنیای دیجیتال مارکتینگ شماست. اینجا جایی است که شما بیشترین کنترل را دارید و تمام رودخانه های بازاریابی دیجیتال به سمت آن می روند.

به طور کلی، بزرگترین منبع ترافیک جستجوی ارگانیک است.

با این حال، اغلب اوقات، زمانی که یک وب سایت جدید در حال طراحی (یا طراحی مجدد) است، سئو عمیقاً تعبیه نشده است، و تفکر سئو اغلب تنها پس از راه اندازی یک سایت مورد توجه قرار می گیرد.

این یک مشکل است.

هنگام ساخت یک وب سایت جدید به عنوان ابزار بازاریابی برای کسب و کار خود، ملاحظات سئو باید در مراحل برنامه ریزی قبل از نوشتن یک خط کد گنجانده شود.

من و تیم من به صدها کسب و کار کمک کرده ایم تا سایت هایی را طراحی و بسازند که سئو و بازاریابی آنها را به سطح بالاتری برساند.

متأسفانه، ما همچنین به بسیاری از کسب و کارها کمک کرده ایم تا ترافیک سئو را پس از طراحی مجدد نامطلوب وب سایت که در سئو فاکتور نمی شود، بازیابی کنند.

این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چرا – و چگونه – سئو بخش جدایی ناپذیری در فرآیند طراحی وب سایت ایفا می کند.

این دقیقاً آنچه را که باید برای ایجاد یک سایت برای بازاریابی جستجو و تولید سرنخ را در نظر بگیرید و نحوه تمرکز بر آنچه کاربران شما می‌خواهند برای کمک به حفظ  Google در کنار شما در نظر بگیرید، توضیح می‌دهد.

ما همچنین به دام‌های رایجی که کسب‌وکارهایی که به دنبال ایجاد یک وب‌سایت جدید و حفظ ترافیک سئو هستند، می‌پردازیم.

چگونه یک وب سایت سازگار با سئو ایجاد کنیم

در زیر زمینه های کلیدی برای ایجاد یک وب سایت بهینه سازی شده وجود دارد.

مبانی : دامنه، هاست و CMS
خزیدن : بخش فنی
معماری اطلاعات : چگونه سایت دوست دار سئوی خود را بسازید.
موبایل : سایت های سازگار با موبایل به چیزی بیش از طراحی واکنش گرا نیاز دارند.
سرعت صفحه : سایت های سریع برای کاربران خوشحال کننده ایجاد می کنند.
قابلیت استفاده : آنها را گیج کنید و از دست بدهید.

در ادامه این مقاله به تفصیل به بررسی هر یک از این نکات خواهیم پرداخت.

مبانی

چند عنصر اصلی وجود دارد که زمینه را برای یک فرآیند طراحی وب سایت بهینه شده فراهم می کند.

دامنه ها

نام دامنه شما نقطه ورود به وب سایت شما است و باید یک دامنه واحد (متعارف) وجود داشته باشد. شما ممکن است موارد دیگری داشته باشید، اما همه آنها باید به این مورد اشاره کنند.

دامنه شما باید در اکثر موارد دارای برند باشد، و داشتن www.crammed-my-keywords-in-here.com به شما در رتبه‌بندی امروز کمک نمی‌کند (1999 اخیراً نامیده شد و می‌خواهد سئوی آن بازگردد).

میزبانی

می توانید هاست را با 1 دلار در ماه بخرید – اما حدس بزنید چه؟ خیلی خوب نیست.

میزبانی آهسته و نامرغوب تجربه کاربری ضعیفی را ایجاد می کند و در نهایت سایتی را ایجاد می کند که گوگل چندان تمایلی به نمایش آن در نتایج جستجو ندارد.

بهترین هاستینگی را که می توانید بخرید بخرید و مطمئن شوید که سایت شما آپتایم خوبی دارد و به خوبی روی آن اجرا می شود.

در بیشتر موارد، میزبانی باید از قوانین عقل سلیم پیروی کند:

در جایی قرار بگیرید که مخاطبان شما هستند
سریع و ایده آل برای پلتفرم خاص باشید (مثلا میزبانی وردپرس برای وردپرس)

CMS

CMS (سیستم مدیریت محتوا) که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید می تواند بر میزان موفقیت شما تأثیر زیادی بگذارد. وردپرس یک پلتفرم عالی است، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

سعی کنید از مسیر کمترین مقاومت برای انتخاب CMS خود استفاده کنید. اگر یکی از پلتفرم‌های CMS فراگیر برای نیازهای شما کار می‌کند – با آن همراه باشید. گوگل باید بازیکنان بزرگ را درک کند، و آنها از نظر فنی سالم هستند و بهینه سازی آنها آسان است.

انتخاب نهایی در اینجا به نیازهای کاملاً منحصر به فرد شما بستگی دارد، اما اطمینان حاصل کنید که متوجه شده اید که چرا از یک پلت فرم معین استفاده می کنید و تنها به پلتفرمی که آژانس وب شما دوست دارد با آن کار کند، ختم نمی شود.

خزیدن و دسترسی

اولین قدم این است که مطمئن شوید یک موتور جستجو می تواند سایت شما را بخزد و بفهمد که شما چه کاری انجام می دهید (و کجا آن را انجام می دهید).

نمایه سازی

برای درک سایت شما، آنها باید بتوانند محتوای صفحه را بخوانند. این بدان معنا است که محتوای اصلی سایت شما باید مبتنی بر متن باشد.

حتی زمانی که ما به سمت جلو حرکت می کنیم و موتورهای جستجو با ویژگی های هوش مصنوعی داریم، کلمات نوشته شده ستون فقرات یک سایت دوستدار موتور جستجو هستند، بنابراین مطمئن شوید که متن شما به خوبی نوشته شده و به طور معقول بهینه شده است.

تصاویر، ویدئوها، فایل‌های PDF و محتوا نیز مهم هستند و می‌توانند منبع ترافیک موتورهای جستجو باشند. باز هم، اینها باید به خوبی نامگذاری، سازماندهی شده و قابل کشف باشند تا نمایه شوند.

ساختار پیوند

برای ایندکس کردن محتوای خود فراتر از صفحه اصلی، به پیوندهای داخلی نیاز دارید که موتور جستجو بتواند آنها را بخزد.

ناوبری اصلی شما، دستورالعمل های موتور جستجو و ابزارهایی مانند نقشه سایت XML به موتور جستجو کمک می کند تا سایت شما را بخزد و صفحات جدید را کشف کند.

 

سئو و طراحی وب سایت

معماری اطلاعات و ساختار سایت شما

من همیشه عبارت کابینت بایگانی را برای ساختار وب سایت دوست داشتم.

سایت شما کابینت بایگانی است. دسته بندی اصلی کشوها هستند. زیرشاخه ها پوشه های داخل کشو هستند. صفحات اسنادی در پوشه ها هستند.

  • کابینه : وب سایت شما
  • کشو : دسته سطح بالا
  • پوشه : زیر مجموعه
  • فایل: سند/صفحه فردی

این به ارائه اطلاعات متنی اضافی در مورد محتوای هر صفحه کمک می کند.

اگر یک کشو در کابینت خود برای خدمات دارید، پس هر چیزی در آن کشو یک سرویس است – قبل از اینکه یک کاراکتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

این برای گوگل و کاربران شما خوب است، چیزی که گوگل واقعاً به آن اهمیت می دهد (و مفهومی ساده تر از تفاوت های ظریف گاهی اوقات باطنی SEO است).

بسیاری از وب سایت ها دارای ساختار زیر هستند:

صفحه اصلی

o       خدمات

     محل خدمات

     خدمات انفرادی

برای وب سایت شرکت:

صفحه اصلی

o       خدمات

     سئو

     ممیزی SEO

بنابراین، صفحه ای در این معماری اطلاعاتی وجود دارد که به سادگی /adits/ است.

ما خدمات داریم
ما خدمات سئو داریم.
ما خدمات ممیزی SEO را داریم.

همه اینها منطقی است و سازماندهی ساختاری وب سایت شما می تواند به ارائه سیگنال های زمینه و ارتباط فراتر از خود صفحه کمک کند.

این مربوط به پست‌های وبلاگ، مقالات، محتوای پرسش‌های متداول، خدمات، مکان‌ها و تقریباً هر چیز دیگری است که موجودیتی در کسب و کار شما است.

شما می خواهید اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را به گونه ای ساختار دهید که قابل درک باشد (برای مردم و روبات ها).

برخی از سایت ها ممکن است رویکردی عمیق برای ساختاردهی محتوا داشته باشند. دیگران ممکن است رویکرد گسترده ای داشته باشند. نکته مهم این است که همه چیز باید به گونه ای سازماندهی شود که منطقی باشد و ناوبری و کشف را ساده کند.

یک رویکرد سه تا چهار سطحی مانند این تضمین می‌کند که بیشتر محتوا را می‌توان به راحتی با سه تا چهار کلیک پیمایش کرد و بهتر از یک رویکرد عمیق‌تر برای ناوبری سایت (برای کاربران و موتورهای جستجو) کار می‌کند.

URL ها

URL بیشتر زمینه را نشان می دهد. یک قرارداد نامگذاری معقول کمک می کند تا زمینه بیشتری برای انسان ها و موتورهای جستجو فراهم شود.

در زیر دو مجموعه فرضی از URL ها وجود دارد که می توانند به مسیر خدمات > SEO > SEO که در بالا ارائه شده است نگاشته شوند – با این حال یکی منطقی است و دیگری هیچ کمکی نمی کند.

مثال 1:

  •      www.example.com
  •        www.example.com/services/
  •        www.example.com/services/seo/
  •       www.example.com/services/seo/audits/

مثال 2:

  •        www.example.com
  •      www.example.com/s123/  
  • www.example.com/s123/s1/
  •  www.example.com/s123/s1/75/

مجموعه دوم URL ها یک مثال عمدا مبتکرانه است، اما به یک نکته کمک می کند – اولین قرارداد نامگذاری URL به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند و دومی مانع از آن می شود.

این بیشتر بر اساس سیگنال های متنی از ساختار کابینت پرونده شما ایجاد می شود.

جهت یابی

ایجاد یک ناوبری وب سایت مناسب سئو همچنین می تواند به نشان دادن اهمیت مرتبط یک صفحه معین (در مجموعه صفحات) کمک کند و زمینه اضافی را فراهم کند.

پیمایش شما باید مبتنی بر متن باشد و بنابراین به ارسال سیگنالی در مورد کلمات کلیدی که می‌خواهید صفحه معینی برای آنها رتبه بندی شود کمک می‌کند.

من همیشه قیاس تابلوی راهنما را برای ناوبری دوست داشتم. وارد یک سوپرمارکت می شوم و به دنبال علائم می گردم تا آنچه را که نیاز دارم پیدا کنم. وب سایت شما تفاوتی ندارد.

یک کاربر در سایت شما قرار می گیرد و باید در سریع ترین زمان ممکن جایی که باید برود پیدا کند. سپس برای رساندن آنها به یک تابلوی راهنما نیاز دارند.

با این حال، تفکر سئو در اینجا می تواند خطرناک باشد. مگا منوها با صدها لینک صفحه هرزنامه – این راه نیست!

قانون طلایی این است که ناوبری خود را ساده نگه دارید. کاربر را مجبور به فکر کردن نکنید.

به عنوان مثال، مرور وب سایت ها مانند رانندگی است. این یک کار پیچیده است، با این حال، تا حدی، مغز در خلبان خودکار است.

از این امر در پیمایش وب سایت خود استفاده کنید، آنچه را که انتظار دارند به مردم بدهید، آن را آسان کنید و هرگونه احتمال سردرگمی را از بین ببرید، در غیر این صورت آنها به SERP ها و در آغوش باز رقابت شما باز خواهند گشت.

اطمینان حاصل کنید که استفاده از پیمایش شما ساده است، مهمترین صفحات شما را تبلیغ می کند و باعث نمی شود کاربران شما خیلی سخت فکر کنند (اگر اصلاً باشد).

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *