ردکردن این

چگونه سئو سایت خود را بهینه کنیم؟

آموزش بهینه کردن سئو سایت

خوب، پس اکنون شما به طور صحیح وب سایت خود را برنامه ریزی و توسعه داده اید، پایه های سئوی خود را گذاشته اید و آماده شروع بهینه سازی واقعی هستید. 

بهینه‌سازی آن سایت با یک وب‌سایت ساختاریافته که تمام نکات زیر را در نظر می‌گیرد، آسان‌تر می‌شود. 

هدف گذاری کلمات کلیدی

هنگامی که یک ساختار محکم و بدون تکرار داخلی داشته باشید، تعیین استراتژی کلمات کلیدی بسیار آسان تر است.

اگر به نمونه های قبلی خود برای سلسله مراتب و ساختار سایت نگاه کنیم، اضافه کردن کلمات کلیدی نسبتاً ساده است (و کاری است که اغلب در پیش طراحی صفحه گسترده انجام می دهیم).

• خدمات: www.example.com/services/

 SEO: www.example.com/services/seo/

 ممیزی SEO: www.example.com/services/seo/audits/

• www.example.com/services/

www.example.com/services/seo/

www.example.com/services/seo/audits/

اگر از این صفحات به عنوان مثال استفاده کنم، یک پیشرفت طبیعی از کلمات کلیدی گسترده به عبارات جستجوی دقیق تر خواهیم داشت. حتی اگر یک کسب و کار محلی هستیم، می توانیم اصلاح کننده های اولیه مانند مکان را در نظر بگیریم.

صفحه اصلی

– آژانس دیجیتال مارکتینگ

– شرکت دیجیتال مارکتینگ

+ ایران

+ انگلستان

خدمات

– خدمات بازاریابی

– خدمات دیجیتال مارکتینگ

+ ایران

+ انگلستان

SEO

– SEO

– بهینه سازی موتورهای جستجو

+ شرکت

+ آژانس

+ ایران

+ انگلستان

ممیزی سئو

– ممیزی سئو

– ممیزی سئو فنی

+ آژانس

+ شرکت

+ ایران

نکته اینجاست که یک سایت با ساختار خوب راه خوبی برای تعیین استراتژی کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهد.

شما هنوز باید تحقیق و نوشتن را انجام دهید، اما می توانید مطمئن باشید که یک استراتژی محکم برای هدف قرار دادن اصطلاحات گسترده و دقیق تر دارید.

نکته حرفه ای: کار انجام شده برای ساختاردهی سایت شما تا این مرحله باید این جنبه را به یک تکه کیک تبدیل کند – اگر هنوز در حال تلاش هستید، ساختار صفحه را مجدداً بررسی کنید. 

تگ های عنوان HTML

تگ <title> تگ اصلی پشت صحنه است که می تواند بر نتایج موتور جستجوی شما تأثیر بگذارد. در واقع، این تنها متا تگ است که به طور مستقیم بر موقعیت تأثیر می گذارد.

بهترین تمرین برای تگ های عنوان به شرح زیر است:

• کلمات کلیدی را در ابتدای تگ قرار دهید.

• طول را در حدود 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید.

• از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی به روشی طبیعی استفاده کنید.

• از تقسیم کننده ها برای جداسازی عناصری مانند دسته و برند استفاده کنید.

• بر روی کلیک و کاربر نهایی تمرکز کنید (به فراخوان عمل فکر کنید).

• یک رویکرد ثابت در سراسر سایت داشته باشید.

به یاد داشته باشید، زیاده روی نکنید و عناوین صفحات را بیش از حد بهینه نکنید. ما کلمات کلیدی خود را در تگ عنوان می خواهیم، اما نه به قیمت کلیک کردن و خوانایی توسط انسان. یک موتور جستجو ممکن است محتوای شما را رتبه بندی کند، اما انسان روی آن کلیک می کند، پس این را در نظر داشته باشید.

نکته حرفه ای: گوگل شروع به گنجاندن نام های تجاری و لوگوها در نتایج جستجو کرده است (دوباره)، بنابراین اکنون می توانید از هر فضایی که برای برندسازی استفاده می کردید برای دعوت به اقدام یا بهینه سازی بیشتر استفاده کنید. 

تگ های توضیحات متا

مطمئناً توضیحات متا مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد. همه ما این را می دانیم، درست است؟

اما این موضوع در اینجا کاملاً از قلم افتاده است. توضیحات متا شما محتوای تبلیغ شما برای آن صفحه در مجموعه ای از نتایج موتور جستجو است.

این چیزی است که شما را برنده می کند. و برنده شدن این کلیک‌ها می‌تواند به بهبود دید کمک کند و در هدایت کاربران بیشتر به صفحات شما کاملاً حیاتی است.

توضیحات متا باید:

• محتوای صفحه را صادقانه توصیف کنید.

• صفحه را تبلیغ کنید و نرخ کلیک را بهبود بخشید.

• روند فکر کاربر و اینکه چرا روی این صفحه کلیک می کند را در نظر بگیرید.

• کلمات کلیدی را در مواردی که مرتبط و طبیعی هستند، درج کنید.

موتور جستجو عبارات جستجو را در عنوان صفحه و توضیحات متا شما برجسته می کند، که به کاربر کمک می کند صفحه را اسکن کند. از این به عنوان بهانه ای برای ارسال هرزنامه به توضیحات متا استفاده نکنید، در غیر این صورت احتمالاً گوگل آن را نادیده می گیرد و به آن کلیک بسیار مهم منجر نمی شود!

همچنین موقعیت‌هایی وجود دارد که منطقی است که توضیحات متا ایجاد نکنید و به موتور جستجو اجازه دهید محتوا را از صفحه بکشد تا توصیفی را ایجاد کند که با دقت بیشتری به جستجوی کاربر نقشه می‌دهد. توضیحات متا مختصر شما همیشه نمی‌تواند همه گزینه‌ها را برای یک محتوای طولانی‌تر پوشش دهد، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

نکته: هزاران متا توضیحات برای نوشتن دارید؟ این یکی از آن مشاغل SEO است که ChatGPT واقعا می تواند به آن کمک کند . 

 

چگونه سئو سایت خود را بهینه کنیم؟

تگ های سرفصل

تگ های عنوان به ساختار صفحه کمک می کند و سلسله مراتب را در یک سند نشان می دهد: H1، H2، H3 و غیره.

متن در تگ‌های عنوان با بهبود رتبه‌بندی مرتبط است (البته اندکی)، اما آنچه مهم است، همسویی بین ساختار سایت، بهینه‌سازی پشت صحنه مانند عنوان صفحه و توضیحات متا و خود محتوا است. 

همه چیز را ردیف کنید، و همه چیز برای کاربران معنادارتر می شود، و ما به موتورهای جستجو کمک می کنیم تا محتوای ما را دسته بندی کنند، در حالی که آخرین ذره بهینه سازی ساده و درون صفحه را که می توانیم انجام می دهیم.

به یاد داشته باشید که تگ های هدر را با سلسله مراتب بصری تراز کنید. به این معنی که مهمترین هدر در صفحه (معمولاً <h1>) باید بزرگترین عنصر متن در صفحه باشد.

در اینجا درک بصری سند را آسان می‌کنید و بیشتر اطمینان می‌دهید که طراحی و محتوا برای بهترین نتیجه با هم کار می‌کنند.

نکته: جادو در اینجا تقریباً همیشه در خود فرآیند است. اندیشیدن به محتوا در ارتباط با سلسله مراتب اطلاعات و نگاشت آن به سلسله مراتب بصری تقریباً مطمئناً باعث تجدید نظر و بهبود محتوا می شود – این پیروزی واقعی سئو است! 

محتوای صفحه

محتوا به طور کلی باید مهمترین بخش صفحه باشد. با این حال، ما هنوز شاهد شیوه‌های قدیمی سئو هستیم، مانند تراکم کلمه کلیدی آشکار و عبارات جستجو در کپی که بر خوانایی تأثیر می‌گذارند.

این کار نمی کند. این شما را بی سواد نشان می دهد و مطمئناً به سئوی شما کمکی نمی کند. این کار را نکن 

ما می خواهیم مطمئن شویم که زمینه صفحه ما واضح است. ناوبری، آدرس‌های اینترنتی، عناوین صفحه، سرصفحه‌ها و غیره همه باید در اینجا کمک کنند. با این حال، ما می خواهیم به طور طبیعی، با استفاده از مترادف ها و زبان طبیعی بنویسیم.

روی ایجاد محتوای عالی تمرکز کنید که کاربر را درگیر کند. مراقب کلمات کلیدی باشید، اما مطمئناً در آن زیاده روی نکنید.

ملاحظات مربوط به محتوای صفحه:

• کلمات کلیدی در محتوا (اما زیاده روی نکنید).

• ساختار صفحه

• موقعیت کلمات کلیدی در محتوا – زودتر می تواند بهتر باشد.

• مترادف و جایگزین.

• همزمانی کلمات کلیدی – افراد چگونه در مورد این موضوع صحبت می کنند؟

نکته: صفحات جداگانه را در کنسول جستجوی گوگل مرور کنید تا ببینید صفحه برای چه کلمات کلیدی در جایگاه های پایین تری قرار می گیرد. با استفاده از تعداد نمایش در مقابل کلیک‌ها، می‌توانید چند برد آسان در اینجا به دست آورید. 

تکه های غنی

ریچ اسنیپت ها ابزاری قدرتمند برای افزایش نرخ کلیک هستند. ما به طور طبیعی جذب لیست هایی می شویم که در نتایج موتورهای جستجو برجسته می شوند.

هر کاری که می توانید برای بهبود نرخ کلیک انجام دهید، کاربران بیشتری را جذب می کند و باعث می شود فهرست های موتور جستجوی شما سخت تر کار کنند.

بهبودهای احتمالی رتبه بندی ناشی از افزایش تعامل را فاکتور بگیرید و می توانید یک تاکتیک سئوی کم ورودی و خروجی بالا داشته باشید.

قطعاتی که بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما دارند به کاری که انجام می دهید بستگی دارد.

بهینه سازی تصویر

سئوی تصویر می تواند حجم قابل توجهی از ترافیک را در شرایط مناسب هدایت کند. و دوباره، افکار ما در مورد زمینه در اینجا مهم است.

گوگل (هنوز) از محتوای تصاویر استفاده نمی کند، بنابراین زمینه درون سایت و صفحه و بهینه سازی اولیه در اینجا بسیار مهم است.

من می‌توانم مستقیماً در نتایج جستجوی خود برای چیزهای مختلف در تصاویر شیرجه بزنم و گزینه‌های زیادی پیدا کنم، سپس از تصویر برای هدایت من به سایتی که مد نظرم است استفاده کنم.

بهینه سازی تصاویر شما شانس بهبود برجستگی در نتایج جستجوی تصویر را افزایش می دهد.

بهینه سازی تصویر از نظر فنی ساده است:

• نام تصویری را ارائه دهید که به وضوح تصویر را توصیف کند.

• از متن جایگزین توصیفی برای کمک به کسانی که نمی توانند تصاویر را ببینند استفاده کنید تا محتوای تصویر را تقویت کنند.

• کارت های OpenGraph و Twitter را اضافه کنید تا تصویر در اشتراک گذاری های اجتماعی استفاده شود.

• برای اطمینان از دانلود سریع، از تصویر در اندازه فیزیکی مناسب استفاده کنید.

• برای بهبود زمان بارگذاری، اندازه فایل تصویر را بهینه کنید.

• اضافه کردن تصاویر به نقشه سایت XML خود را در نظر بگیرید.

بهینه سازی تصویر نسبتا ساده است. تصاویر را مرتبط نگه دارید. نام فایل ها و متن جایگزین را با کلمات کلیدی اسپم نکنید. توصیفی باشد.

نکته: از زیرنویس‌ها، عنوان‌ها و متن جایگزین استفاده کنید تا تا حد امکان اطلاعات متنی در مورد تصاویر خود ارائه دهید. 

بهینه سازی بهینه 

شما همیشه می توانید چیز دیگری را بهینه کنید، اما اگر ساختار و برنامه ریزی سایت خود را انجام دهید و سپس این حوزه های کلیدی را بهینه کنید، 80٪ از نتایج 20٪ از تلاش را به دست خواهید آورد. 

نکته: بهینه سازی هرگز کامل نمی شود. بنابراین روی چیزی که صفحه را حرکت می دهد تمرکز کنید و سپس ادامه دهید. 

3. مشکلات رایج

دانستن اینکه چه چیزی باید بهینه شود ضروری است و هدف ماست. 

به همان اندازه مهم است که مشکلات رایجی را که بر سئو تأثیر می گذارند درک کنید و از آن به عنوان چیزی برای فرار استفاده کنید! 

به طور معمول، هر پروژه سئو با یک ممیزی شروع می شود، و در حالی که ما نمی توانیم همه احتمالات را در اینجا پوشش دهیم، موارد زیر چند نکته کلیدی است. 

محتوای تکراری

دو نوع محتوای تکراری وجود دارد: تکراری واقعی و تقریباً تکراری.

موارد تکراری واقعی جایی هستند که محتوا در مکان‌های مختلف (صفحات مختلف، سایت‌ها، زیر دامنه‌ها و غیره) وجود دارد.

تقریباً تکراری‌ها می‌توانند محتوای کم یا محتوای تقریباً مشابهی باشند – به کسب‌وکاری فکر کنید که چندین مکان یا کفش در یک صفحه منحصر به فرد در اندازه‌های مختلف فهرست شده است.

کلمه کلیدی آدمخواری

آدم خواری کلمات کلیدی به موقعیتی اشاره دارد که در آن چندین صفحه کلمات کلیدی یکسانی را هدف قرار می دهند. این می تواند بر توانایی سایت شما برای داشتن یک صفحه که به شدت یک اصطلاح خاص را هدف قرار می دهد تأثیر بگذارد.

در جایی که معماری و سلسله مراتب سایت به دقت برنامه ریزی شده است، باید در مراحل برنامه ریزی و طراحی آن را حذف کنید.

دامنه ها، زیر دامنه ها و پروتکل ها

همچنین زمانی که سایت در دامنه‌ها، زیر دامنه‌ها و پروتکل‌های متعدد در دسترس باشد، کپی‌سازی ظاهر می‌شود.

کسب و کاری با دو حوزه را در نظر بگیرید:

• Example.com

• Example.co.uk

با نسخه های www و غیر www:

• Example.com

• Example.co.uk

• www.example.com

• www.example.co.uk

و سایت بر روی HTTP و HTTPS اجرا می شود:

• https://example.com

• https://example.co.uk

• https://www.example.com

• https://www.example.co.uk

• https://example.com

• https://example.co.uk

• https://www.example.com

• https://www.example.co.uk

خیلی زود، می‌توانیم به موقعیتی برسیم که در آن سایت دارای هشت تغییر بالقوه باشد. فاکتور حل شدن سایت در هر زیر دامنه و چند لینک داخلی داف و ما اغلب می توانیم مواردی مانند “ww.example.com” را به لیست بالا اضافه کنیم.

این نوع مشکلات با تغییر مسیر URL حل می شوند.

با این حال، مجدداً، آنها سزاوار توجه هر آژانس طراحی وب سایتی هستند که میزبانی را بر عهده دارد و در مورد SEO وب سایت مشتریان خود جدی است.

URL های متعارف خراب

یکی دیگر از مشکلات رایجی که می بینیم اجرای نادرست URL های متعارف است.

به طور معمول، شخصی که سایت را ایجاد می کند، URL های متعارف را به عنوان یک چک لیست سئو کار می بیند. آنها با درج پویا URL در نوار آدرس در URL متعارف پیاده سازی می شوند.

این اساساً از این جهت ناقص است که می‌توانیم سایت را بر روی چندین URL اجرا کنیم، که هر کدام با یک URL متعارف ادعا می‌کنند که آنها نسخه معتبر هستند.

بنابراین اجرای متعارف به جای اینکه مشکل را حل کند، تشدید می کند. 

URL های متعارف وقتی عاقلانه از آنها استفاده می شود ابزار قدرتمندی هستند، اما باید به درستی استفاده شوند، در غیر این صورت می توانند اوضاع را بدتر کنند.

طراحی وب مدرن بهترین شیوه های سئو را در نظر می گیرد 

سئو بانداژی نیست که بتوانید روی یک سایت موجود بچسبانید. 

هر توسعه دهنده وب سایت یا CMS اعتبار SEO را فهرست می کند. هیچ کس نمی گوید که آنها سایت هایی را می سازند تا در نتایج جستجو خراب شوند. سئو، امروزه و فراتر از آن، چیزی فراتر از فهرستی خشک از الزامات فنی است. 

مانند همه بازاریابی های خوب، در نهایت به کمک به مشتریان بالقوه شما برای رسیدن به اهدافشان است . 

سئو باید در تمام جنبه های بازاریابی شما بافته شود و در مرکز آن باید وب سایت (بهینه) شما قرار گیرد. 

قطعات متحرک زیادی با طراحی وب سایت و سئو وجود دارد. 

• اولین قدم این است که سایت خود را به دقت برنامه ریزی کنید تا یک ساختار کابینت بایگانی معقول برای نگهداری محصولات و/یا خدمات شما داشته باشد. 

• سپس، زمینه های کلیدی را بهینه کنید تا مطمئن شوید که گوگل (و مشتریان بالقوه شما) می توانند به وضوح بفهمند که چه کاری باید انجام دهند. 

• در نهایت، مشکلات معمولی را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که هر قسمتی را که می‌تواند مانع شما شود را حذف کنید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *